Στην αποκέντρωση δομών και υπηρεσιών στη Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ), προ χωρά
το υπουργείο Παι δείας, όπως είπε ο Κ. Αρβανιτόπουλος κατά τη χθεσινή
εναρκτήρια συνε δρίαση του Συμβουλίου Δια Βίου Μάθησης και Σύνδε σης με
την Απασχόληση, στην οποία παρουσιάστηκε η Έκθεση για την Ελλάδα, για το
έτος 2012. Ο υπουργός Παιδείας επι σήμανε, μεταξύ άλλων, ότι σήμερα,
126 δήμοι σε όλη τη χώρα έχουν ιδρύσει Κέν τρα Δια Βίου Μάθησης για την
εκπαίδευση ενηλίκων και, από τον Σεπτέμβρη του 2013, τα δημόσια ΙΕΚ περ
νούν στις Περιφέρειες, με στόχο την ουσιαστική τους αναβάθμιση, αλλά και
κυριό τερα, την ενίσχυση των το πικών παραγωγικών δυνάμεων μέσω της
επαγ γελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Η συγκρότηση του
Συμβουλίου Δια Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση είναι, χωρίς
αμφιβολία, μια εξαι ρετική πρωτοβουλία . Υπογράμμισε ότι συνηθί ζουμε,
όμως, στην Ελλάδα, οι καλές πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά, να είναι
σχεδιασμοί επί χάρτου. Φτάσαμε λοιπόν, σε ένα ση μείο που δεν διαθέτουμε
την 'πολυτέλεια" πια, να σχεδιάζουμε και να μην εφαρμόζουμε. Γι αυτό,
στο υπουργείο Παιδείας αξιο ποιούμε κάθε συνεργεία, κάθε συνένωση
δυνάμεων που μπορεί να φέρει αποτε λέσματα. Π' αυτό, η συνερ γασία μας
δεν ολοκληρώνεται σε αυτήν εδώ τη συνεδρίαση. Η Δια Βίου Μάθηση απαιτεί
συνεχή συνεργασία, μια συ νεχή διεργασία . Σημειώνεται ότι, όπως είπε ο
υπουργός, ως Δια Βίου Μάθηση ορίζονται όλες οι μορφές των μαθησιακών
δραστηριοτήτων στη διάρ κεια της ζωής του ανθρώ που, αυτές που
αποσκοπούν στην απόκτηση ή την ανά πτυξη των γνώσεων, των δεξιοτήτων,
των ικανοτή των, αυτές που συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας ολο κληρωμένης
προσωπικότη τας, αυτές που συμβάλλουν στην επαγγελματική ένταξη και
εξέλιξη του κάθε ατό μου, στην κοινωνική συνοχή εν γένει, στην ανάπτυξη
της ικανότητας της ενεργού συμμετοχής στα κοινά, αλλά και στην
κοινωνική, οι κονομική και την πολιτιστική ανάπτυξη. Η Δια Βίου Μά θηση
περιλαμβάνει και την τυπική εκπαίδευση, τη μη τυπική εκπαίδευση και την
άτυπη μάθηση . Τόνισε, επίσης, ότι οι πολιτικές της "Δια Βίου" αποτε
λούν σήμερα προτεραιότητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε διεθνές επίπεδο
και στοχεύουν στην αύξηση της απασχόλησης, στην οικονομική ευημερία και
στην πλήρη συμμετοχή του ατόμου στην κοινωνία . Εξάλλου, η Δια Βίου Μά
θηση μπορεί να συμβάλει στην υπέρβαση της κρίσης. Κι αυτό, γιατί, όπως
υπογράμμισε ο Κ. Αρβανιτόπουλος, είναι άρρηκτα και άμεσα συνδεδεμένη
με την οικονομική ανάπτυξη και τις προοπτικές απασχόλησης, γιατί παρέχει
τη δυνατό τητα έγκαιρης ανταπόκρι σης στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Δίνουμε, λοιπόν, έμφαση στην ανα βάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου
δυναμικού της χώρας και δίνουμε έμφαση στη σύνδεση των πα ρεχομένων
προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευ σης και κατάρτισης με τις ανάγκες
της αγοράς εργα σίας. Επίσης, η Διά Βίου Μάθηση αφορά στην οικονομία και
στην αναπτυξιακή προ οπτική της χώρας, γιατί μέσω της αρχικής αλλά και
της συνεχιζόμενης επαγ γελματικής κατάρτισης μπορούν να υπηρετηθούν
αναπτυξιακοί στόχοι, όπως η βιώσιμη ανάπτυξη, η δημιουργία, για
παράδειγμα, χαμηλών εκπομπών άνθρακα μέσω της στροφής σε τε χνικά
επαγγέλματα υψηλής εξειδίκευσης. Έρχεται, λοιπόν, η Δια Βίου Μάθηση να
χτίσει γέφυρες ανάμεσα σε δύο χώρους, που για πολλά χρόνια στη χώρα μας
λει τουργούν παράλληλα, χωρίς να συναντώνται: ο χώρος της εκπαίδευσης
και ο χώρος της εργασίας, ο χώρος της οικονομίας . Παρουσιάζοντας τις
δρά σεις ΔΒΜ που αναπτύχθη καν το 2012, η γενική γραμματέας Ελ.
Καρατζόλα είπε, μεταξύ άλλων, ότι οι προκλήσεις που ανακύ πτουν είναι η
αύξηση του ποσοστού συμμετοχής, η διυπουργική συνεργασία για τον
συντονισμό σε εθνικό επίπεδο για τα θέματα της ΔΒΜ, η πιστοποίηση παρο
χών και η ένταξή τους στο Εθνικό Δίκτυο καΓστο μη τρώο φορέων ΔΒΜ και η
δι κτύωσή τους. Η αξιοποίηση των συνεργειών μεταξύ φο ρέων δικτύωσης και
παρο χών, με την παράλληλη εξοικονόμηση πόρων, η στρατηγική
αναδιοργάνωση των παρεχόμενων υπηρε σιών, με στόχο τη βελτίωση της
ποιότητας, καθώς και η σύνδεση με την απασχό ληση . Πηγή: Νέος Αγών Καρδίτσας
website infidelity why women cheat on men they love my ex cheated on me link my husband cheated on me blog
Σχόλια (
)
|